tyrasmatte

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av christine - 18 augusti 2011 10:24

Idag visar jag (för mig) en ny teknik med aluminium tejp. Detta var hur enkelt som helst och skit kul. Man kan göra hur tuffa saker som helst.


  Detta är skylten som jag har gjort med denna tekniken.


 

Jag börjar med att lägga ut sakerna som jag vill ha med. Här har jag använt bokstäver och en swirl . Du kan använda igentligen precis vad som helst under tejpen, det enda du skall tänka på är att inte använda för "platta" saker. Det syns inte igenom tejpen så bra.  Sedan lägger jag aluminium tejpen uppepå. klipper lite olika storlekar av tejpen och sätter på lite hur som helst. Det viktiga är ju att tejpen täcker allt.


 

När jag har gjort det ,så tar jag nageln eller nåt annat tex skaftet på en pensel och trycker lite lätt runt alla konturerna på sakerna jag satt dit, så att dom kommer fram. Tryck försiktigt så att tejpen inte går sönder.


 

Så här ser tejpen ut, som jag köpt på biltema.


 

Sedan för att få den där riktiga metall känslan, så tar jag Akrylfärg och smetar på.

Här har jag använt dessa två färgerna. Raw Umber och Mars Black .


Lägg på lite överallt och sedan torka av överflödet med en trasa. Så här blev resultatet. Ser ut som riktig metall, eller hur? 


 

Här har jag gjort en låda , ser ut som om den väger bly....hihihi.

Lycka till!!

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

besökare


Ovido - Quiz & Flashcards