tyrasmatte

Alla inlägg under januari 2010

Dop

Av christine - 14 januari 2010 15:20

Ett ny gjort kort till ett dop.


  

Mkt rosa och bling....härligt.


  

Så här ser insidan ut. Ha det så bra.


Av christine - 11 januari 2010 11:37

NU har jag knåpat färdigt mitt brevpapperställ. (stationery box). Jag var inne hos gurkiss och hittade denna roliga sak att altra. Längre ner kommer även ett youtub klipp på hur du kan skapa din egna box.


  

Så här ser boxen ut stängd.

  

Så här ser den ut när man har lyft av locket. Boxen innehåller.. 6 st kort med kuvert, 6 st tags, 6 st mini kort, ett block och en ask för frimärken


  

Jag har ju ingen "bia", så då får man hitta på annat när man skall göra en note book


    

Här är korten.


  

kuverten.


  

Tagsen 


  

 Mini korten 3x3. Allting går i samma tema med färger och dekorationer. Denna var jätte kul att göra, är redan inne på min andra. kram på er.


 Klicka på länkarna nedan så får du se en video på hur du kan göra en egen box.


http://www.youtube.com/watch?v=8PTZ4KAM5HE


http://www.youtube.com/watch?v=0l2v_ADMXRg


  

Av christine - 10 januari 2010 23:08

God kväll i stugorna. Här kommer ett kort jag har fått gjort...trots inspirationsbrist  I morgon skall jag plocka bort julen. Granan åkte idag...fanns faktiskt massa barr kvar. Imorgon kommer jag att lägga upp en grej som jag har knåpat på hela dagen idag........spännande  


  

Ett kort till någon herre kanske??!! Alltid bra att ha iallafall.

Kram från mig. Nu skall jag gå och  Natti , natti 

Av christine - 9 januari 2010 14:33

Ibland behöver man lite hjälp på traven med lite olika saker. En tjej som är fantastiskt generös med att dela med sig av sina kunskaper är mirabyll  . http://www.mirabyll.blogspot.com/ Gå gärna in och titta på vad hon har att erbjuda dig. Glöm inte att tacka henne ,för det är hon väl värd. Vad skulle jag göra utan dig mirabyll. Ha en fortsatt bra dag ni som är och hälsar på hos mig.

Av christine - 8 januari 2010 18:22

Hej. Jag visade ju tidigare bilder på min vännina Ewas son valpar. Dom är till salu ifall nån är intresserad. En tik och en hane. Hör av er till mig så vidarebefodrar jag vidare till Ewa ,om ni är intresserade.


  

Jamen, visst smälter man........Detta är tjejen.


  

Och dom två busiga hanarna.


  

Här är dom stolta föräldrarna. Pappan (macho) är den bruna. och mamman (nova) är den svarta.

Av christine - 8 januari 2010 08:29

NU på morgonen var det bara 16,8 grader ute. Brrr...det kallar jag lite kyligt  

Lägger upp lite bilder på några kort jag gjorde för ett tag sedan.


  

Först ut är en Robot. Denna ska min gudson få. Jag har inte lagt ner så mkt jobb på den, eftersom den garanterat kommer att gå sönder när han lägger vantarna på den.

 Denna mallen hittar du här http://www.clearandsimplestampsonline.com/cssdownloads/TOTM/CSS-RobotTemplate.pdf


   Ett grattis kort. Motivet är bildmålarna.

  

ja, inte så mkt att säga om detta kortet.


  

Motivet kommer ifrån Prickig form.(strandskata) Ibland när man gjort mkt kort med blommor och snirklar är det skönt att göra väldigt raka och enkla kort.Som detta tex. Ha det så gott.

Av christine - 7 januari 2010 13:58

Nytt år, nya förutsättningar och förhoppningsvis många pysseldagar.  Jag börjar detta året på bloggen med att visa lite bilder från slutet av förra året.


  

"lilla" gänget. Sista träffen för året. Massa gott fika och glögg. Lite pyssel blev det allt fastän att vi pratar mest. Marie, Ewa och Ann....goa Tjejer.

  

Min vännina Ewa hade besök av sin son och hans tjej under julhelgen och dom hade med sig sina valpar. 3 st bedårande små kryp.Mamman hade fullt upp.

   

Kolla in denna lilla goding!!!!! Detta är tjejen . dom andra 2 är killar. Den ena killen skall Ewa behålla. Vilken tur för då kan jag gosa mkt med honom.

  

Alla tjejerna knööör i samma soffa under Kalle anka på julafton. Tyra skall ju alltid vara med överallt.

  

Inte bästa bildkvaliten...mem,men Min far och son mätta och belåtna efter jul maten. nu kommer snart tomten....ho,ho

  

Sista bilden. Så här jul fin är jag på julafton. Titta in i kameran är under min värdighet. Matte försökte många ggr, men tillslut tröttnade hon. Så här fick det bli. Kramar på er alla.    

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards