tyrasmatte

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

skoj på hatten

Av christine - 27 april 2009 19:55

Vilken härlig helg det har varit. Ifredags var jag bjuden till Fars Hatt . Det var gulliga Linda på Stämpelstudion som tackade för hjälpen på Svenska mässan i Mars med att bjuda oss flickor på middag.. Förutom jag var det Linda, Jessica, Katrin och Ida. det var verkligen hur kul som helst. KL 03.00 var jag hemma på lördag morgon. Stackars Linda hon skulle jobba på Lördan,jag däremot kunde sova gott ända fram till k09.30.Tack och lov blev det bara två öl på hela kvällen för min del för Kl 10.00 var det dags för vår städning i området vi bor i. Rensning av rabatter och liknande. Solen sken och alla var på ett himla gott humör. Sen blev det grillning och vin...Mmmmm.I söndags var det lite plockning av det egna hemmet som gällde. Det märktes att jag har varit dålig i en vecka. Dammråttorna hoppade nästan på mig när jag kom med dammsugaren. Idag har jag och en vännina varit och handlat blommor och varit och hälsat på Marie på Scraplyckan. Vi fick inhandlat en del. Bla otroligt söta kakservetter och pappersspetsband som man kan chalka på. Det blev ett prov kort direkt när jag kom hem.

Ja, så här blev det. Hur gullig är inte kakservetten. Hon hade flera roliga med mönster på.

Här har jag maskat en ros stämpel (stämpelbodens ros) Jag stämplade även en ros vid sidan av och klippte sedan av små bitar ur rosen och satte dom på den befintliga rosen. Så att det skulle bli lite tredimensionellt. Det syns inte så bra här. Målat med distresser(titta inte för noga. håller på att lära mig.)Bakom rosorna har jag satt fast pappersspetsbandet som jag oxå köpte hos Marie. Chalkat lite på det. Visst var bandet fint?

Blommorna som sitter på kortet är från gamla ljusmanschetter. JAg köpte ju ett helt lager av ljusmanschetter som jag sedan pillade loss blommorna från. Sedan har dom bara blivit liggande, men nu skall jag börja använda dom tänkte jag.

ett flaskort som beställts. Rosorna är från Marie på Scraplyckan.

Här har jag använt Stämpelbodens underbara gumma och gubbe. Jösses ,vad jag använder dessa två.Text stämpeln kommer jag inte ihåg varifrån jag har köpt den. Det blev ganska kul när man satte ihop det iallafall. Ha det så gott och kram på er.

 
 
Cornelia

Cornelia

27 april 2009 21:03

Åh, vad somrigt och fint du har gjort! Jag tänkte på nyckelpigor när jag såg de prickiga kakservetterna... men myrorna är ju såååå mycket fräckare! Snyggt!

http://www.raggsocka.se

 
Ingen bild

Cornelia igen...

27 april 2009 21:04

... fast nu ser jag ju att du har en nyckelpiga OCKSÅ! *gapskrattar*

 
Karin /essmo

Karin /essmo

27 april 2009 21:38

Wow! Va mycker fina grejer du gör! Det 1a kortet är helt ljuvligt! :-) det lila kortet är ju bara såå coolt, vilken härlig stämpel! & alla de andra är ju jättefina oxå! :-)

http://essmos.blogspot.com

 
soffan

soffan

27 april 2009 22:18

Härliga kort man längtar till sommaren när man ser ditt första kort, sen blev jag förtjust i Gammal kärlek.... gillar verkligen de stämplarna Ja alla korten var fina. Tack för ditt besök
Kram Ann-Sofie /soffan

http://farmorspyssel.blogg.se

 
hoyagittan

hoyagittan

28 april 2009 06:54

det prickiga blev man ju glad av att se, härligt kort :)

http://pysselninjangittan.blogspot.com

 
yoli

yoli

28 april 2009 08:09

wow så snygga kort...
gillar massor...
supermysig blogg du har!!

Kraaaaaaaam

http://www.yolis.blogg.se

 
sandra

sandra

4 maj 2009 13:10

Men du så många härliga kort!Kul med kakservetten=D
En "favo" blev nog det lila kortet med "inte för gammal, bara för tidigt född på" antar att det är en stämpel? Var har du köpt den? Såå häftig!!!

Nehe nu är det bara att gå ut och kissa med "vovven" igen.

Kramelikram från Sandra

http://sandraekeblads.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christine - 1 januari 2013 14:10

Av christine - 6 december 2012 11:44

Var hos min härliga vännina anne för en tid sen, Provade då på att smälta in vax på papper. Här har jag använt en vanlig papperpåse och lagt på vaxet och smält det med ett strykjärn, och sedan skrynklat det lite. Gjorde likadant med tagen. Stämpeln s...

Av christine - 29 november 2012 12:33

Glömde ju dessa..hihihi

Av christine - 29 november 2012 12:14

Har fått gjort lite ljus. Det börjar att komma in förfrågningar och det är ju alltid kul. Fick även lite lust att dekorera mina galgar från ikea. (galg humor....hihihi) ...

Av christine - 18 oktober 2012 11:30

Hösten är här med regn och blåst. Inget konstigt här på västkusten, vi är vana vid att nästan blåsas bort varje dag....suck! Ni som är inne hos mig vet att jag har varit riktigt urusel på att uppdatera min blogg. eller rättare sagt urusel på att py...

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Ovido - Quiz & Flashcards