tyrasmatte

Alla inlägg den 8 april 2009

Av christine - 8 april 2009 17:32

I Tisdags fick jag upp påsk sakerna.  Att ta fram dom sakerna är ju inte som att ta fram julsakerna, det går ju så fort över. Det blir  ju köket som får lite påsk och dotterns rum. Tobias vill inte ha såna saker i sitt rum. Jag får kämpa för att få in en ljus stake till jul...-JAg vill inte ha en massa pryttlar i mitt fönster. Oj, vilken tonåring...hehe. Tur att jag har tösen som fortfarande vill pynta och dekorera.Men det sagt, så står riset där det ska och påsk maten är inhandlad . I år känner jag att jag skulle vilja gå och titta på en påsk brasa. tyvärr brukar det inte ske, för vi hinner aldrig det. gästerna kommer och maten skall förberedas också skall det ätas också skall det diskas också skall det....puuuhh. Förr var vi alltid och titta på påskbrasan på kvällen. det var så mysigt. En anledning kan ju vara att vi inte har någon i närheten , så vi måste åka en bit för att komma till en. Det blir ju genast lite bökigare. Att star en egen känns ju sådär, då måste man ju vara brand vakt...hmmmm. Kanske får tända i öppna spisen istället. Min dotter har bestämt sig för att vara påskkärring i förtid. imorgon kan man nämligen få ett ägg med godis i på Maxi om man är utklädd.Godis kan man inte få för mkt av säger hon. (det blir minst 2 ägg till på påsk afton med godis i)Jaja... det barnen inte äter upp smaskar mer än gärna pappan i sig.För nån vecka sen vann jag en tävling på Svensk scrapbooking. Det var teamet tillsammans med http://www.susanascustomartandcarddesign.com/ och Anki som lottade ut ett mkt fint kit av stämplar och papper från Laura ashley. Tänk att jag gick och vann!!!!!! helt otroligt kul. igår fick jag hem mitt pris. Det var lite speciell känsla när jag öppnade paketet. ÅÅhh, så söta stämplar.

Det blev ett krya på dig kort. Denna söta stämpeln heter "Chatrine the vet" Pappret i bakgrunden är från Laura Ashley.ser ni plåstret på hundens rumpa....hihi otroligt söt.


Detta kortet blev det lite tuffare stil på. Det skall till en kille som jag tycker är cool.pojk stämpeln heter( Isak with skateboard) Bakgrunds pappret är ocå Laura Ashley och är med drakar på.Grattis texten har jag skrivit själv. Det syns tyvärr lite dåligt, men,men. Det var det för idag må så gott. Kram på er. Ja, just det. GLAD PÅSK

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards