tyrasmatte

Alla inlägg under februari 2009

Av christine - 18 februari 2009 09:43

Har gjort mitt första lilla pin-up kort. Denna stämpeln fick jag låna av tattoorosen när vi träffades på stämpelstudions workshop. Det var en liten utmaning med denna atämpeln för att det krävs ett litet tuffare kort. Jag brukar ju bara (nästan) göra lite gulligare kort, men nu var det dags att prova ett litet tuffare. Min barndoms vän Fredrik Tror jag uppskattar detta kortet..hihi... Hans mamma fyller år dagen innan honom, och hon ÄLSKAR Elvis. Passar ju bra med denna stämpeln från Stampsmith då.Det rosa kortet har jag använt ett papper som kommer från Scraplyckan. Det är lite vintage stil på det. Otroligt fint. Tagen är oxå därifrån.  Nu skall jag åka till Ikea. Dom har premiär/invigning idag. Dom har Ja, det är inget nytt Ikea, dom har bara gjort om lite grann. Typ....hela Ikea. Har inte varit där på ett tag, för det har inte funnits nåt att köpa. Ska se om jag hittar några roliga burkar och några s-krokar. Må så gott. kram

Av christine - 16 februari 2009 09:13

Gjorde en liten väska till mamma. Satte en blomma i och en choklad ask fick oxå plats. Tagen är gjord i mammas favorit färger, ROSA. Tog lite kort hemma hos mamma. hon har ett väldigt vackert inrett hem. Alltid städat och perfekt. Hon säger att det beror på  att hon inte har några småbarn hemma. Jag får alltså vänta sisådär en tio år till innan jag kan ha det städat hemma. mina är ju 10 och 16 år. (Har hört att det dröjer innan dom flyttar) Dessutom har jag ju "Tyra "oxå. Hon har en korg full av leksaker och hon kan verkligen dra ut dom över hela huset. Värre än en tre åring.

Av christine - 16 februari 2009 09:09

Visst är hon söt!!! Min lilla bebis.

Av christine - 15 februari 2009 14:29

Söndag!! Det är en sån där dag som är både och. Ibland är den skit tråkig, För att det är dan före måndag.Ibland kan den vara jätte härlig, som idag.Lång promenad med hunden och fått röjt och städat en massa inne.Nån gång skulle jag vilja slänga allt jag äger och börja om på nytt. Rensa ut all skit som man har samlat på sig . Varför har man så mkt saker?Alla krukor och vasar, vad skall jag med det till?? Det roligast är att jag ser mig själv som en icke "hamster". Brukar skälla på min man som verkligen är en "hamster". Men jag kanske är en oxå, fast i finare form.Jag menar att när han påpekar att jag oxå har en massa saker, så säger jag att ja, men jag använder ju allt. jag sparar inte för att det "kan vara bra att ha". Men vissa saker har jag inte använt på åratal. Jag brukar resonera att har man inte använt nåt på ett år ska man göra sig av med det.Jag kanske skall börja leva som jag lär.I Lördags var vi i Slottsskogen och gick. Vilken fantastisk plats detta är mitt i centrala Gbg. Skog och djur. Fika hade vi givetvis med oss och avnjöt detta i solen. Tog ett kort på kronhjorten, vilket magnifikt djur. hittade ett träd som såg ut att sluka een sten. Mysko.Har fått gjort ett beställnings kort oxå till en polis. Såg ett kort som Landstoken hade gjort. Jag liftade polisen för den var ju perfekt. Bilen är igentligen en stämpel som jag fick låna av en tjej på Stämpelstudions workshop i Torsdags. Tyvärr var den ganska liten, så jag förstorade den lite genom att måla av den.Killen som skall få kortet älskar kaffe. Därav tanke bubblan.Ja det var väl allt för idag. Ha det så gott .

Av christine - 2 februari 2009 23:03

Kolla in denna bloggcandyn!!!! Den går inte av för hackor. Skulle gärna vilja ha. Det är camilla som har denna på sin sida. gå gärna in och titta, hon har mkt fint att visa. Tom Söndag 8/2 har ni på er.


Blogcandy!

Av christine - 2 februari 2009 16:18

Härom dagen satt jag och surfade runt för lite ideèr. Tillslut när man sitter så ,så blir det bara kaos i huvudet till slut. Jag såg en sån söt "ryggsäck" gjord av papper. Skrev ut mallen, men glömmer att spara sidan där jag var. Nu har jag letat och letat men hittar inte sidan. Så tyvärr har jag ingen att creda för denna gulliga lilla väska. Mallen har jag iallafall....Fniss...Känner nån sig träffad,så...tack för ideèn. Jag har använt basics grey fina prickiga papper och så lite tyll. Två knappar från Esprit blev fina till.Under locken har jag satt kardborre så att man kan öppna och stänga. Den var ganska pillig, men resultatet är ju bara såååå gulligt. Vill ni ha mallen finns den att hämta här:

http://www.splitcoaststampers.com/forums/attachment.php?attachmentid=109168&d=1219850871 Skulle ni göra den, så hade det varit jätte kul och få se den färdig. Ha det så bra.



Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Ovido - Quiz & Flashcards